Més informació [ Detall d'activitat

 
4022051402   Disseny i aplicació d'experiències d'aprenentatge
2019-2020   Assessorament. Secundària en general
  
   21/10/2019 - 18/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 18:00h
   INS Matadepera
   av. del Mas Sot, 4- 10 (Matadepera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   -Aquest curs pretén treballar les fases y els components per a dissenyar situacions d'aprenentatge competencial.
-En aquest sentit, es treballaran específicament les característiques i els criteris per un ensenyament per competències fent especial èmfasi en els esquemes d’una actuació competent.
- Es treballarà també com recollir en una programació d'aula tots aquest elements.
-Reflexió i la presa d’acords necessària per avançar en la confecció d’una línia metodològica de centre.
-Després de fer l'observació entre iguals per a la millora de la nostra pràctica docent, integrant-ho com a pràctica habitual de centre.
- Ens hem adonat, també, que la nostra nova metodologia de treball requereix centrar-nos també en la gestió d'aula: promoure un procés de participació real (alumne, professorat, famílies).
  
Objectius   En aquesta formació volem fer una anàlisi professional de nosaltres mateixos.
Farem un aprenentatge entre iguals. Mirant des de fora, intentarem veure el que no pots veure a l’aula pròpìa.

Adquirir estratègies de gestió i participació d’aula per a la millora de la pràctica docent en el context del treball amb metodologies actives.
  
Continguts   - Motivar: Preparació per al futur, Motivació i comportament, Responsabilitat, Creativitat.
- L'aula afectiva i l'aula efectiva.
- Els criteris generals per a la presa de decisions metodològiques.
- Treball per competències. Característiques i criteris.
- Com fer programacions competencials
- Observació i reflexió entre iguals com a mètode formatiu.
- Disseny, experimentació i avaluació d’unitats did’actiques competenciuals.
- Revisar o modificar seqüències d’activitats, a través de l’ús de metodologies globals.
- Avaluació competencial: Avaluació formadora i Intruments d’avaluació: Rúbriques, Portfoli-Diari, Web-Blog
  
Formador/a   Susana Sebastian Rider
  
Avaluació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup).
Diaris d’observació. Rúbriques
Feedback
Resums de sessions de planteig, posta en comú, debat i aprofundiment.
Elaboració d'un projecte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent