4022051402 |
Disseny i aplicació d'experiències d'aprenentatge |
2019-2020 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
21/10/2019 - 18/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Matadepera |
|
av. del Mas Sot, 4- 10 (Matadepera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
-Aquest curs pretén treballar les fases y els components per a dissenyar situacions d'aprenentatge competencial.
-En aquest sentit, es treballaran específicament les característiques i els criteris per un ensenyament per competències fent especial èmfasi en els esquemes d’una actuació competent.
- Es treballarà també com recollir en una programació d'aula tots aquest elements.
-Reflexió i la presa d’acords necessària per avançar en la confecció d’una línia metodològica de centre.
-Després de fer l'observació entre iguals per a la millora de la nostra pràctica docent, integrant-ho com a pràctica habitual de centre.
- Ens hem adonat, també, que la nostra nova metodologia de treball requereix centrar-nos també en la gestió d'aula: promoure un procés de participació real (alumne, professorat, famílies).
|
| |
Objectius |
En aquesta formació volem fer una anàlisi professional de nosaltres mateixos.
Farem un aprenentatge entre iguals. Mirant des de fora, intentarem veure el que no pots veure a l’aula pròpìa.
Adquirir estratègies de gestió i participació d’aula per a la millora de la pràctica docent en el context del treball amb metodologies actives.
|
| |
Continguts |
- Motivar: Preparació per al futur, Motivació i comportament, Responsabilitat, Creativitat.
- L'aula afectiva i l'aula efectiva.
- Els criteris generals per a la presa de decisions metodològiques.
- Treball per competències. Característiques i criteris.
- Com fer programacions competencials
- Observació i reflexió entre iguals com a mètode formatiu.
- Disseny, experimentació i avaluació d’unitats did’actiques competenciuals.
- Revisar o modificar seqüències d’activitats, a través de l’ús de metodologies globals.
- Avaluació competencial: Avaluació formadora i Intruments d’avaluació: Rúbriques, Portfoli-Diari, Web-Blog
|
| |
Formador/a |
Susana Sebastian Rider
|
| |
Avaluació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup).
Diaris d’observació. Rúbriques
Feedback
Resums de sessions de planteig, posta en comú, debat i aprofundiment.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|